onsdag 15 juni 2016

Omstart, bekännelse

Omstart för sisådär femtioelfte gången eller kanske mer att nu räcker det!

För lite över en månad sedan fick jag nog och kände att jag behöver komma ur mitt då väldigt destruktiva matbeteende. Hade verkligen hamnat på nedersta botten för det spelade ju liksom ingen roll vad jag gjorde för jag gick ändå inte ner i vikt, så då kunde jag ju lika gärna möla i mig godis, bullar, chips och annat som kom i min väg.

Har varit några krokiga veckor men så efter att ha träffat min fantastiska husläkare i ett annat ärende så frågade hon om jag provat Viktväktarna. Den blicken hon fick av mig var nog svaret på både frågan och visade tydligt hur jag kände inför detta. Viktväktarna liksom... 

Frågan och vår diskussion sådde dock ett frö så efter att ha tryckt i mig en slafsig pizza och ett gäng kakor åkte jag hem och registrerade mig, leta upp närmsta VV-ställe och gick på mitt första möte samma kväll. Ett gäng tårar som släppte på så många spänningar resulterade i ett migränanfall.

Varför liksom fundera och vänta, det var nu jag var mottaglig och undermedvetet redo att ta tag i det.

Så nu får vi se vad detta slutar i! Gillar konceptet att man får äta allt så länge man håller sig till sina
dagliga points så nu gäller det att tänka till och tänka annorlunda.

Jag känner mig lugn över detta och beslutet har landat bra i magen även om det mer var ett infall än beslut!

Fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!