måndag 20 juni 2016

Första veckan


Imorgon har jag gjort en vecka med ViktVäktarna och just nu har jag faktiskt ingen aning om vad det resulterat i mer än att jag faktiskt känner mig lugn. Lugn inombords och mer avslappnad när det kommer till maten- för jag får ju faktiskt äta allt! Ja, så länge det ryms inom min dagliga budget vill säga, men tycker ändå det är rejält tilltaget med tanke på att frukt och grönsaker är "gratis".

Kan väl konstatera att det till viss del är ganska annorlunda mot vad jag brukar äta och jag får ibland tänka till men inser då samtidigt vad jag faktiskt har stoppat i mig innan. Äter frukt som aldrig förr och gör helt enkelt bättre val men utan att utesluta någonting.

I fredags hade jag fredagsfikat på jobbet och gjorde ett gäng jordgubbs- och rabarberpajerer med knäcktäcke. Sirap, socker, vetemjöl och smör säger sig självt att det endast är nyttigt för själen och ingenting annat men jag kunde utan problem äta en liten bit i fredags och igår åt jag en stor bit till efterrätt utan att äta mer än vad jag får.


Som barnfamilj blir det även en hel del enkla utvägar som pasta, korv och hamburgare men inga problem att äta lite mindre när jag får en stor skål jordgubbar till efterrätt! Just nu känns det som the way to go, lite sisådär nyfrälst som jag kanske är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!