måndag 27 juni 2011

Summering & ny utmaning

Jag hoppade ju på Carolines utmaning om 5 mil innan midsommar som bestod av två delar:

5 mil powerwalks innan midsommar och
5 snabba, effektiva styrkepass på 15 minuter, innan midsommar.

Styrkedelen har gått bra och jag har kört ett cirkelpass med gummiband för hela kroppen men de fem milen fick jag kämpa för att få ihop och lyckades precis. Kroppen och tidsbrist var de stora orsakerna till varför det var svårt att få till promenaderna men nu kör vi igen!

Caroline har satt ihop ett nytt träningsmål för denna veckan som jag kommer hänga på, dock känner jag att 5 mil är för mycket och inte realistiskt ännu, så mitt mål blir 3 mil som känns mer realistiskt men som ändå är en utmaning.

Del 1 – Promenera 5 mil i rask takt (jag kommer ordna en utmaning på Nikeplus för den som använder det, skicka ett mejl så skickar jag en inbjudan, men det går bra att mäta sin sträcka hur som helst).

Del 2 – Göra armhävningar varje dag. Valfri variant och hur många som helst, här i Övningsbanken finns förslag på armhävningar för både supervältränade och nybörjare, med träningsboll och utan.

Del 3 – Träna knipövningen varje dag. Inte så charmig kanske, men viktig, i synnerhet för alla som lystrar till ordet mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar!